Klachten en suggesties
Wij doen ons werk zo goed mogelijk. Ben je toch niet tevreden? Laat het ons weten. Dan kijken we hoe we jouw klacht zo goed mogelijk kunnen oplossen en zo onze dienstverlening kunnen verbeteren. Heb je een suggestie ten aanzien van onze dienstverlening? Ook dat horen we graag.
Formuleer zo duidelijk mogelijk wat uw klacht is en met welke medewerker(s) je hebt gesproken. Je kunt jouw klacht indienen via het klachtenformulier:
Niet alle klachten kunnen worden behandeld. Anonieme klachten nemen we niet in behandeling. Klachten dienen binnen een jaar nadat het voorval heeft plaatsgevonden te worden ingediend.
Als jouw klacht bij GGD Hollands Noorden binnenkomt, wordt deze volgens de interne klachtenprocedure afgehandeld. Daarbij worden de volgende stappen gezet:
- binnen een week bevestigen wij de ontvangst van jouw klacht.
- jouw klacht wordt zorgvuldig onderzocht.
- GGD Hollands Noorden neemt contact met je op over de resultaten van dit onderzoek en over mogelijke oplossingen en maatregelen. Dit kan zowel mondeling als schriftelijk gebeuren;
- jouw klacht wordt binnen zes weken afgehandeld, tenzij dit door bijzondere omstandigheden niet haalbaar is.
- het klachtendossier wordt 5 jaar bewaard zoals bepaald in de archiefwet en daarna vernietigd.
- als je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht, dan kun je jouw klacht schriftelijk voor behandeling indienen bij de Geschillencommissie.
Ben je niet tevreden over de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je je richten tot de Geschillencommissie Publieke Gezondheid, postbus 90600, 2509 LP in Den Haag. Let op: de Geschillencommissie neemt jouw klacht pas in behandeling nadat jij deze bij de GGD hebt ingediend. Alleen wanneer je grondige redenen hebt om dit niet te doen, kun je direct naar de Geschillencommissie. Je betaalt € 52,50 aan de Geschillencommissie om jouw klacht daar te laten behandelen.