U bevindt zich hier

GGDHN op Twitter

Bent u geïnteresseerd in nieuws van en over de GGD? Volg ons dan ook op twitter. We zijn daar ook bereikbaar voor vragen en opmerkingen.

 twitter.com/GGDHN

Klant staat centraal bij jeugdgezondheidszorg gemeente Schagen07-11-2019

JGZ-team gemeente Schagen scoort een ruime 8 bij klanttevredenheidsonderzoek!


Klanten (ouders/verzorgers) die in 2019 (van 20 mei tot en met 11 juli 2019) de Jeugdgezondheidszorg GGD HN 0-4 jaar (voorheen het consultatiebureau)  in de gemeente Schagen (locaties Schagen en Warmenhuizen) hebben bezocht met hun kind(eren) waarderen het contactmoment met een 8.3! Dit is gebleken uit het klanttevredenheidsonderzoek dat is gehouden. De JGZ-medewerkers zijn blij met het behaalde resultaat. Door het houden van klanttevredenheidsonderzoeken kan het JGZ-team de klant nog beter centraal stellen.

Waarom vindt het klanttevredenheidsonderzoek plaats?
Door het houden van een klanttevredenheidsonderzoek verkrijgt de GGD/het JGZ-team inzicht in de ervaringen en wensen van haar klanten. Door hier op in te spelen en te verbeteren, kan het JGZ-team de klant (nog beter) centraal stellen.

Resultaten klanttevredenheidsonderzoek
Over het algemeen zijn de klanten tevreden tot zeer tevreden. Een aantal klanten heeft het klantcontact op bepaalde punten (met name de wachttijd en parkeergelegenheid) als onvoldoende ervaren. Het JGZ-team gaat onderzoeken hoe zij dit kunnen verbeteren. Het team is trots op wat zij heeft bereikt in dit traject. De klanten hebben het team beoordeeld met een gemiddelde van 8.3! 297 klanten hebben de vragenlijst ingevuld.

Opzet klanttevredenheidsonderzoek
Klanten van de Jeugdgezondheidszorg in Schagen en Warmenhuizen hebben door middel van 7 ervaringsvragen de ‘diensten’ beoordeeld. Dit werd gedaan via het PPP (Positive Perception Program (PPP). https://ppp-zorg.nl/). Het team kon gerichte vragen stellen, waar zij graag feedback op wilden ontvangen en eventuele verbeteringen aan zouden willen/kunnen brengen. De vragen werden gesteld middels een IPad, op een zichtbare pilaar in de ruimte van de Jeugdgezondheidszorg te bedienen door de klanten. Na ieder bezoek werd door de (dokters/cb-)assistente gevraagd of de klant het wilde invullen.

Het volledige rapport is in te zien op de website van GGD HN (Publicaties).