Contact

De afdeling tuberculosebestrijding is telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 088-01 00 546.
Op werkdagen van 08.30-16.30 uur.
Woensdag de gehele dag en vrijdagmiddag zijn wij vanaf 12 uur niet meer bereikbaar.

Buiten kantoortijd kunt u bellen met 0880 100 535  (Dit nummer is uitsluitend voor meldingen, intercollegiaal overleg voor professionals en spoedeisende vragen over infectieziekten die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.)

U kunt uw vraag/opmerking ook mailen naar tbc@ggdhn.nl. Wij zullen uw e-mail dan op de eerstvolgende werkdag beantwoorden.

 

 

 

Melding Tuberculose

Tuberculose (TBC) is een ziekte waarvoor een wettelijke aangifteplicht geldt. Een arts die tuberculose vaststelt is verplicht dit te melden bij de GGD. De GGD moet dit weer vervolgens elden aan de Inspectie voor de Volksgezondheid en het RIVM. Door deze aangifteplicht kan op elke melding adequaat worden gereageerd. Door de registratie van alle aangiften ontstaat een goed overzicht van besmettingshaarden, het aantal TBC-patiënten per jaar, behandelingsresultaten etc.