30 dagen gezonder 2019

30 dagen gezonder, ga jij de uitdaging aan? 

Bedenk een gezonde uitdaging die bij jou past en doe in maart 2019 mee met 30 dagen gezonder
Over wat gezond is, kunnen we heel lang praten. Maar over wat voor jou gezonder is, hoef je vast niet lang na te denken. Dat weet je wel. Maar … weten is nog geen doen. In de praktijk is het vaak lastig om te kiezen voor gezonder. Daarom helpen we jou om samen met heel veel anderen van 1 t/m 30 maart 2019 in actie te komen voor jouw gezondheid. Dat is veel leuker en het werkt.

Wat houdt het in?
‘30 dagen gezonder’ kan door iedereen – kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen – worden ingevuld met een eigen uitdaging. Door deelname kun je (ongezond) gewoontegedrag doorbreken of experimenteren met gezonder gedrag. De één kiest voor ’30 dagen op tijd naar bed’ de ander voor ’30 dagen samen ontbijten’, ‘30 dagen staand vergaderen’ of ‘30 dagen geen frisdrank’. Iedereen kan zo zijn/haar eigen gewoontegedrag doorbreken. Uit onderzoek blijkt dat je zo’n 30 dagen nodig hebt, om een gewoonte echt te veranderen. Ga naar www.30dagengezonder.nl voor meer informatie en om je in te schrijven. Wij ondersteunen je om het vol te houden door middel van o.a. wekelijkse nieuwsbrieven, winacties en tips op de Facebook-pagina.

Alleen of samen! Wie daag jij uit?
Daag vrienden, familie of kennissen uit om ook mee te doen. Dat werkt stimulerend en zo houd je elkaar scherp!

30dagengezonder is een actie van GGD Gooi en Vechtstreek, GGD Hollands Noorden, GGD Zaanstreek-Waterland en GGD Flevoland.

Uitdaging: 30 dagen geen alcohol drinken?

In Noord-Holland-Noord ervaart 79,7% van de volwassenen de eigen gezondheid als goed of zeer goed, 16,9% ervaart de eigen gezondheid als ‘gaat wel’ en 3,4% als slecht of zeer slecht.

Zou jij ook graag je gezondheid willen verbeteren, maar komt het er vaak niet van? Meld je dan nu aan voor 30dagengezonder om samen met heel veel anderen in maart 2019 in actie te komen voor jouw gezondheid. Dat is veel leuker en het werkt! Ga naar www.30dagengezonder.nl om je in te schrijven.

 

 

 

 

 

Uitdaging: meer bewegen?

In Noord-Holland-Noord voldoet 64,1% van de volwassenen aan de Nederlandse Norm Gezond Bewegen (NNGB): minimaal 5 dagen per week 30 minuten of meer matig intensief bewegen. Voorbeelden van matig intensieve lichamelijke activiteit zijn fietsen van en naar het werk, stevig wandelen of tuinieren.

Via het programma ’30 dagen gezonder’ dagen we jou uit om in maart in actie te komen voor je gezondheid. Wil jij ook meer bewegen maar komt dat er vaak niet van? Doe dan mee aan 30dagengezonder, en ga de uitdaging aan om in maart 30 dagen meer te bewegen; pak bijvoorbeeld de fiets naar werk of wandel elke avond een half uurtje na het eten! Ga naar www.30dagengezonder.nl om je in te schrijven.